>

Aradığın aslında nedir ki?

Thursday, January 3

Giz

"Leyla’ya sorulmuş:
–Senin Mecnun’a olan sevgin mi daha büyük, yoksa Mecnun’un sana olan sevgisi mi?
–Benim ona olan sevgim, demiş Leyla ve sonra açıklamış: “Çünkü onun bana olan sevgisi meşhur oldu, benim ona olan sevgim ise gizli kaldı.”

İlk duyduğumda "Hmmm" dedim. İlk bakışta çok parlak geldi bu söz, yüreğim kamaştı. Sonra düşündüm: meşhur olmak azlığı, gizli kalmak çokluğu temsil eder mi? İlk başta mantıklı gelmedi. Tevazu önermesiyle algılamaya çabaladım. Hani tevazu büyüklüktendir diyerek... Meşhur olup dillere dolanınca tevazusunu kaybettiğinden mi nispeten küçük kalmıştı Mecnun'un aşkı? Saklayıp kendi içinde dağ yaptığı, kimseye göstermeyip tevazusuna tevazu kattığından mı büyük olmuştu Leyla'nın aşkı?

Leyla gece gibi kendi karanlığında mı sakladı sırrını? Leyla'nın aşkı neden gizli kaldı?

Algım zeminim kadar. Zemin katta bilgi babından bunları buldum. Kendi bilgim dahilinde Leyla'nın söz-içre-söz cümlesini anlamaya çalıştım. Belki mantığımı fazla kullandım, belki sadece gönül kulağıyla dinleyip gönülle yorumlamayı gerektiriyordu bu sözler.

Anlamama katkıda bulunursanız sevinirim.

Labels:

5 Comments:

okuyandan bir şeyler oldu şimdi bu metnin içinde yani metin artık yazanın yazdığından farklı bir anlama kavuştu bence.

ben böyle durumlarda metnin kaynağına bakarım: kaynak aslında ne söylemeye çalışıyor? buna bakarım. sonrasında leyla mecnun hep yan hikayeler.

January 03, 2008 5:40 PM

 

Beyhan merhaba,
Yazanın yazdığından farklı bir anlam... evet zemin ve algıyı çok güzel anlatmışsın. Yazan kim bilir hangi bilgi zeminiyle bunu demişti?

Kaynak arıyorum, herkes kendi zeminine göre dillendirmiş Leyla'yı. Anladım ki Leyla'nın kendisi hala susuyor.

January 04, 2008 12:47 PM

 

ben senin yaptigin analizlerden daha ileriye gidemedim acikcasi. ama, diye dusundum, olcebilir miyiz sevgiyi, birbirini gercekten seven iki insanin sevgisini? hele bir de herkesin sevgiyi yasamasi ve gostermesi farkliyken. belki leyla'ya simdi sorsalar farkli bir sey soyler.

January 06, 2008 3:24 AM

 

Gizlenmek çokluğu getirir mi bilmiyorum, bildiğim gizlenmek hep büyük bir ağırlığı temsil eder, en yakın dostu ve eşlikçisi ise hüzündür, yaşadıklarım ancak bunlara yetiyor, kalanlara da daha ödeyeceğim taksitler var....

January 06, 2008 11:40 PM

 

Müzi, yazdıkların üzerine düşüneceğim.

Butterfly, hayırdır sen de yaralı mısın can evinden?

January 07, 2008 11:15 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTGizt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">