>

Aradığın aslında nedir ki?

Wednesday, August 8

Gezi - 5. bölüm (Zeytinyağı - Olive Oil of Ida)

Tatilimizin Küçükkuyu'daki son günü, Altınoluk'ta soğuk denize girmeye çalışarak, güneşlenerek ve zeytinyağı alışverişinde en iyi adresi arayarak geçti.

Edremit Körfezi'nde deniz soğuk, bu yüzden hiç de keyifli değil. Şunu anladım ki Aliağa'dan kuzeyde denize girmek bana göre değil. Plajlar ise çakıllı genelde, kum plajların kumu kalın oluyor. Güneşlenmek için kalın havlu veya mümkünse hasır kullanmanızı tavsiye ederim bu bölgede. Su gerçekten çok temiz, balık da var. İsterseniz balık da tutabilirsiniz akşam üstü. Öğleden sonra 5e kadar deniz güzel, sabahtan oldukça durgun oluyor. 5ten sonra ise dalgalanma başlıyor. Akşam olunca denizden oldukça serin bir rüzgarla birlikte iri dalgalar kopup sahilde patlamaya başlıyor.

Zeytinyağı alışverişimizde Midas'ın mağaza düzeninden etkilenerek bi parti malı :) oradan aldık.

Raflara özenle dizilmiş altın sıvı:)

Midas Edremitli bir aileye ait. Kendi fabrikalarında üretip kendi mağazalarında sattıkları için civardaki en uygun fiyatı burada bulabilirsiniz. Kalite olarak da bizzat tadarak satın aldığım için oldukça leziz bir yağ olduğunu söyleyebilirim. Midas'ın güzelliği şu ki, 4 tane 5ltlik teneke yağı sipariş ederseniz kargo masrafı ödemeden teneke başına 35 YTL gibi uygun bir fiyatla bulunduğunuz şehre göndertebiliyorsunuz. 4 aile birleşip sipariş verilebilir. Marketlerdeki ne kadarının zeytinyağı olduğu tartışmalı olan 1ltlik şişelere 8-9 YTL verirken bir daha düşünün bence.

Diğer bir grup malı da Küçükkuyu'daki Tariş Satış Ofisi'nden aldık. Burada daha önce hiç görmediğimiz zeytinyağı çeşitleriyle de tanıştık. Mesela aşağıdaki 500 mllik şişelerde yer alan yağın fiyatı 60 YTL. Kozmetik amaçlı da kullanılıyor, saçlara ve cilde çok iyi geliyormuş. Ne kadar pahalı değil mi???

Bunlar serginin en gözde parçalarıydı. Diğer tarafta ise "İlk Hasat" olarak adlandırılan erken toplanmış yeşil zeytinlerden elde edilen ilk yağlar bulunuyordu. Bu yağlar da asitlik oranında göre ikiye ayrılmışlar. Soğuk presleme tekniği ile elde ediliyorlarmış. Bu ilk el tabir edilen yağların bir çeşidi süzülmeden şişeleniyor, diğeri ise süzülüyormuş. Süzülmeyenin dibinde hafif bir tortu oluyor ve bu da yağın daha yoğun zeytin aroması içermesini sağlıyormuş. Bu yağlar iç pazarda satılmıyor, genelde İtalya ve Fransa'ya ihraç ediliyormuş.

Ve bir de organik zeytinyağları vardı. Hemen 500 ml aldım, organik çünkü:)

Şu da var ki, sırf şişeleri için bile alabilirdim ben bunları. İçindeki sıvının niteliği hiç önemli değildi :) Ayrıca bir de 2 ltlik yeşil teneke diye tabir edilen, özel üretim 0,5 asitliğe sahip yağdan aldık. Gerçekten çok merak ediyorum tadını. Biliyor musunuz ben bütün yemekleri -kızartma hariç- zeytinyağı ile yaparım. Ve artık bir şekilde yağımız bittikçe Tariş'tan kargo ile alacağız galiba.

Tariş'te aromalı zeytinyağları, zeytinyağı sabunları, zeytin ve güneşte kurutulmuş organik domates, güneşte kurutulmuş deniz tuzu da bulmanız mümkün. Eğer siz de bir Akdeniz mutfağı aşığıysanız, Küçükkuyu'dan geçerken mutlaka Tariş'e uğrayın. Küçükkuyu'da sahile paralel olan ilk sokağı limanın ters yönünde dümdüz takip ettiğinizde sağınızda görebilirsiniz satış ofisini.

Bu da Küçükkuyu'dan pencere fotoğrafı işte, öylesine.

3 Comments:

merhaba
bu yaz benim üçüncü gidişimdi,çok seviyorum havasını denizini,kaz dağlarını,gezdiğiniz yerlerin çoğunu gezdik bizde sadece jeep safariye çıkmadık hamile olduğum için dayanamazdım heralde:)
artı olarak ayvalık-sarımsaklı-cunda adası yaptık bi günde oralarda çok güzel...
birde assosda köyün içinden çıkınca kalıntıları gezmek için giriş paralı ama aşağı sahile inerken açık bir kapı var siz ordan girdiniz zannedersem...
anlatış tarzınızda çok hoşuma gitti trtde bir gezi programı izliyor gibi oldum:)
terfi etim ve bebek istiyorum demişsinizya tebrik ederim ve hamişler grubuna beklerim:)

August 08, 2007 4:09 PM

 

Teşekkür ederim, ince yorumunuz için.

Ayvalık tarafına gitmeyi ben de çok istiyordum ama hem süremiz yetmedi, hem de kalabalıktan çok bunaldık:)

Jeep Safari konusunda haklısınız, ciddi manada sarsıcı oluyor. Hoppidi hoppidi gidiliyo. Hamilelere hiç uygun değil.

August 08, 2007 5:31 PM

 

http://lumerkoz.edu real beauty page lipitor side effects castleview waldby lorazepam recourse celebrex side effects equatorial bored alprazolam side effects pilotless zoloft side effects bendler buffalos

March 14, 2010 8:19 PM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTGezi - 5. bölüm (Zeytinyağı - Olive Oil of Ida)t> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">