>

Aradığın aslında nedir ki?

Friday, November 17

Şimdi ise bomba bir araştırmadan bahsedeceğim :) Süper kaliteli yayın anlayışından asssla ödün vermeyen Sabah Gazetesi’nde çıkan bir haber bu: http://www.sabah.com.tr/dun101.html Habere göre boy babadan kilo anneden geçiyomuş yavruya, “Dr Beatrice Knight konuyla ilgili olarak şunları söylemiş: "Bulduğumuz sonuçlara göre bir babanın boy uzunluğu çocuğunun gelişiminde büyük bir etkiye sahip. Uzun boylu erkeklerin çocukları da uzun boylu oluyor. Ayrıca çocuğun gelişimindeki en büyük etkenlerden biri de annenin kilosu." Sallamasyon-atmasyon-tutamamasyon haber örneği bence. Cümlenin kuruluşundan aşikar. Bir kere doktorlar bilimsel veriler çerçevesinde konuşur, deney grubunu şunlardan seçtik yüzde bilmemnesinden bunu gördük yüzde başka bilmemnesinde de şunu şunu gözlemledik derler. Biliyorum çünkü bütün sülale hekim maşallah bizde. Ben de Lise-3 te karar değiştirmiştim zaten. Nesse... Bunlar konumuz değil.

İkincisi, araştırmanın ne yeri belirtilmiş, ne hangi araştırma kuruluşunun (hastane, ünv. Hastanesi, özel laboratuar vs. ) bu araştırmayı yürüttüğünden bahsedilmiş. Araştırma soucunun nerde yayınlandığı hakkında bir harf bile yok!! Ayrıca adı geçen doktoru bilimsel yayınlar arşivinden aratınca bahsedilen konuda tek bir makaleye bile ulaşamıyorsunuz. Kaldı ki makaleler bile tartışmaya açıktır. Hakkında makale yazılan her bilimsel konu bir gerçek değildir, sadece bir iddiadır (claims and facts). OH, ülkem insanlarını bu kadar kandırıyor olamazsınız değil mi?

Ben de bu uydurruk haberin amacını söyliyim mi size: “ Ey kadınlar uzun boylu erkeklerle evlenin, ey erkekler zayıf kadınlarla evlenin. Seçkin bir ırk oluşturun.”

Saçmalamayın lütfen ya, bu kadar da düz mantık olamazsınız. Aristo’dan Einstein’e döneli 100 yıl oldu, aşın kendinizi artık!!!

6 Comments:

yahu o kadar zayif hatundan hayir gelmez adama :))ahhahah
acayip bilimsel bi aciklama bu mubarek Cuma gunu !!!!
hepimizin arkasinda bir JENNIFER LOPEZ olsa fenami ....buda bilimsel ikinci aciklamam ////
duz mantik ve duz popoya HAYIR :)))))

November 17, 2006 11:01 AM

 

Evet destekleneceğimi biliyordum,
teşekkürler vintage, teşekkürler:)

Ben zayıflamaya gidiyorum. Çocuğum beni suçlamamalı ahahaahha.

November 17, 2006 11:09 AM

 

Benim cilekes anam bir bayana gore orta boylu, babacim da bir erkege gore orta boylu, benim bir bayana gore uzun oldugum soylenir, kardesim de uzun boylu bir erkekle bile kiyaslansa uzun boylu birisi...buyurun buna ne diyeceksiniz sayin nayt?
yasemin

November 18, 2006 6:14 PM

 

Bana ne demeli, uzun boylu bi babnın pigmeden hallice kızı :) Aman Allahım yoksa ben başkasının çocuğu muyıaam???

November 20, 2006 8:48 AM

 

Amerika'da insanlara lisans ustu egitim vermeden once analitik yazma kabiliyetini olcerler. GRE adli muhim sinavin en baba bolumudur bu olcum. Ve iste tam da k.s.i.d. nin bu yaklasimini gormeyi isterler. Tebrik ederim, boyle mantikli, analiz kabiliyeti yuksek elestiri getirirsek, belki 'ya, bunlar o kadar aptal degil galiba, su yazdiklarimizi bir de biz okuyalim derler belki' bizimkiler de. Nytimes da ya da Boston Globe da boyle haber yapilsa ortalik karisir, Sabah a bir kere daha aferin burdan.

November 23, 2006 5:12 AM

 

Ayşecim, bizim de en büyük çabamız medyanın biraz kendine çeki düzen vermesi. Ancak ne yazık ki bir kaç kişinin uğraşıyla halledilmiyor. Toplu bir bilinç gerekiyor. Umarım o günleri de görürüz.

November 23, 2006 8:18 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">