>

Aradığın aslında nedir ki?

Friday, May 19

Yılmaz Morgül ve Pijamalı Dansçılar

Dün gece Eurovision yarı finallerini seyrederken bu işin artık bir şova dönüşmüş olduğunu müşahade ettim. Mesela:
1-Finlandiya ekibi çok korkunçtu, öyle ki gece kabus görmekten korktum. Maskeler, kostümler bir yana tam anlamıyla METAL bir sese sahip olan solistin jest ve mimikleri benim ödümü kopardı.
2-Hollanda ekibi de sinirlerimi zıplattı. Sürekli aynı melodiyi mırıldanıp elleriyle tempo tutan hatunlar çok sinir bozucuydu. İyi ki finale kalmadılar.
3-Litvanya ekibi çok başarılı bir strateji izleyerek We Are The Winners of Eurovision diye bir şarkıyla sahne aldılar. 6 kişilik grubun her bir ferdi ayrı bir orijinalite göstererek gönlümüzü fethetti.
4-Ukrayna her zamanki gibi çıtır bir bayanı sahneye sürdü. Bu politikayı izlemeye devam ederlerse kaybetmezler sanıyorum. O değil de, kızın yüz ifadeleri sevimliydi hakkaten.
5-En son sahne alan Sally Night kişisine ailecek uyuz olduk. Bize biraz Barbie Girl şarkısına özenilmiş gibi geldi. Bütün gruplar gibi onun da kendine has bir şovu vardı ve berbattı. Sesi daha berbattı.
6-Bosna Hersek'in 1. olmasını istiyorum. Solistin sesini çok beğendim. Olgun ve derin bir ses diye tanımlıyorum. Bütün "Leyla" isimli şakılar gibi bu şarkı da güzeldi. Ekibin sahneye yayılışı, şarkının inişleri-çıkışları...Zaten duygusal bir parça seçerek duygusal yengeç burcu kişisinin oyunu garantilemişler, konuşmiim en iyisi daha fazla.
7-Hemen hemen her bayan ekibi revü kızı kostümü ile sahneye çıktı. Bacak puanlarını garantilemek idi sanırım niyetleri.
8-Avusturya'nın seçtiği kostümler ise geçmişte kalmış ihtişamın özlemini çekip çekmedikleri konusunda düşündürdü beni.

Türk ekibinden bahsetmeye gerek yok. Ben zaten sevmemiştim o şarkıyı. Yine de en azından Rimi Rimi Ley'den iyiydi bu sefer. Belki 15. falan oluruz. Yalnız şunu anlamıyorum, Sibel Tüzün gibi güzel şarkılar yapabilen ve güzel yorumlayan bir sanatçı neden bu şarkıyı seçti, sanırım bu nokta hep muamma olarak kalacak.


Ve benim teklifim: Sayın Türkiye Eurovision şarkısı seçme ahalisi. Anlıyorum ki müzik konusunda bilgili değilsiniz, seçkin bir müzik kulağınız da yok. O zaman halkı dinleyin. Seneye Eurovision yarışmasına Yılmaz Morgül ile katılmayı teklif ediyorum. Sesi duysun da kendine gelsin Avrupa... Geri dansçıların da öz be öz Türk erkeklerinden seçilmesini ve beyaz fanila-göğse kadar çekilmiş çizgili pijama kostümü ile sahneye çıkmalarını istiyorum. Hepsinin de göbeği olmalı. Artık hangi dansı yaparlar orasına karışmam ama önemli olan ekipte bir milli ruh olması değil mi zaten. Yılmaz Morgül de Bahçevan geldi şarkısına çektiği klipte giydiği tulumu giysin. Önemli olan bizden motifer yer alması.

Benden bu kadar. Cumartesi gecesi finallerden sonra buluşmak üzre...

1 Comments:

tesbitlerin çok doğru eurovision'la ilgili katılıyorum size,bence seneye ercan saatçi; kıraç,tarkan,funda arar,hande yener'den oluşan bir grup kursun
öyle katılalım ...:)

berfin

May 20, 2006 9:06 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTYılmaz Morgül ve Pijamalı Dansçılart> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">