Aradığın aslında nedir ki?

Monday, August 6

Ve döndüm işte...

Merhaba,
Ne güzel sözdür şu merhaba:)
Gülümseme vardır bir kere içinde, sıcacık...

Evet, tatilden bahsedip ağızlarınızın suyunu akıtmalı mıyım? İçtenlikle söylemeliyim ki çok güzel bir tatil geçirdim, kısa ama öz bir tatildi. Hele de benim gibi haldır huldur gezeyim, köşe bucak göreyim, güneşin altında yatmayayım bayar beni diyenlerden iseniz muhtemelen bu yazıyı okumak çok hoşunuza gidecek.

Bu tatilin kafamda yaktığı bir de ışık var, dijital SLR bir fotoğraf makinası istiyorum en zoomlusundan, en makrolusundan hem de... Yetmiyor bizim Canon Powershot G3, emektar 3,5 senelik makinam. Patron bana zam yap, ehehhe:)

İstanbul'dan yola çıktığımızda istikamet Küçükkuyu idi tabii ki, ama oraya ulaşmak için kullanabileceğimiz 2 güzergah vardı.

1- Tekirdağ-Çanakkale üzerinden
2- Bursa- Balıkesir üzerinden

Gidişte ilk güzergahı tercih ettik. Tekirdağ'dan hızlıca geçip Gelibolu'na vardığımızda mola verdik. Gelibolu küçük bir ilçe, orayı bizim için önemli kılan ise tabii ki ecdadımız. Gelibolu'nda eşyalarımızı otele bıraktıktan sonra iskele meydanındaki turizm bürosundan ayrıntılı harita aldık. Haritadaki noktalara ziyaretlerimizi kendi aracımızla gerçekleştirmeye kararlı, yola çıktık.

Gelibolu 1 günde tam anlamıyla gezilebilir. Gerçekten çok yoğun atmosferi olan bir bölge. Yanınızda bölgeyi ve anlatılanları iyi bilen birisi olması çok iyi olur, biz bir dahaki sefere daha çok kitap okumuş bir şekilde tekrar gezmeyi planlıyoruz.

Tüm yarımada Tarihi Milli Park statüsünde koruma altına alındığı için bakir kalmış, çok iyi bakılmış, temiz tutularak betonlaşmaya karşı ayakta kalmış.

İlk durağımız Akbaş Şehitliği idi, şehitlik kitabesini aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz. Bu bölge çok hüzün vericiydi, durup dururken insanın gözleri nemlenebiliyor, çok iç burkucu... Issızlığın ortasında, ay çiçeklerinin ve dağların gölgesinde yatan ve yaşları 25i bulmayan atalarımıza karşı saygıda kusur etmemek için adeta ayaklarımızın ucuna basarak yürüyoruz.

Şehitlikte yüreğimi bırakıp Çanakkale savaşı sırasında Atamızın karargah olarak kullandığı evin bulunduğu Bigalı Köyü'ne doğru yol alıyoruz. Yollar daracık, ıssız. Cırcır böcekleri ve değişik kuşlar eşlik ediyor yolculuğumuza. Köye vardığımızda farklı bir köy portresi ile karşılaşıyoruz. Bütün evler Türk bayraklarıyla süslü, yollar tertemiz. İnsanların her zamanki gibi gülümsüyor yüzleri. Atatürk evi yazan tabela yolumuzu bulmamıza yardımcı oluyor. Bu mütevazi köy evini fotoğraflıyoruz sakince.

Köyden çıktıktan sonra Anafartalar'a yöneldik. Büyük Anafartalar köyünü geçtikten sonra kendimizi Anzak Koyu- Arıburnu yarlarına giden yolda bulduk. Anzak Koyu ve civarında çok sayıda ANZAK kabri bulunuyor. Anzak koyunda denizde taş sektiren kişi benim:)

Anzak koyu küçük bir yer değil, oldukça uzun bir sahil şeridi var. Güneşin batışını izlemek için çok dokunaklı bir mekan. Belki taşları eşelesek aralarından mermi, kemik çıkabilir, ürperiyoruz.

Anzak koyundan ilerleyip yolun bittiği yerde soldaki rampadan tırmanmaya başladığımızda sırasıyla Kanlısırt, 57. Alay Şehitliği ve Arıburnu yarlarına varıyoruz. Arıburnu mevkii Çanakkale Savaşı'nın en kanlı çarpışmalarının yaşandığı bölgelerden birisi, Conkbayırı'na yakın... Mustafa Kemal'in 57. Alay'a "Ben size taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum." dediği bölge de tam burası işte.

Mehmet Çavuş anıtı, diğer şehitlikler, Kırmızı Tepedeki siperler ve top mevzileri... Gün batımına kadar görebildiğimiz yerler bunlarla sınırlı kaldı malesef. Bir de Kabatepe'den günbatımını izledik. Hüzünlü hüzünlü yarımadaya baktık, tarihin tozlu sayfalarında eskimeye terkedilmiş eskimeyenlere baktık, baktık... Başka bir yer orası, mutlaka gidilip görülmesi gereken yerlerden... Gelibolu'nun güneyine gidip Büyük Şehitliği göremedik. Bir sonraki ziyaretimizin daha kapsamlı olacağı şimdiden aşikar.

Seyahatin diğer safhaları da sonraki günlerde peyderpey yayımlanacaktır. Şimdilik iyi okumalar:)

2 Comments:

Hoşgeldin canım iyi gezmişsin ne güzel resimler bunlar

August 07, 2007 4:19 AM

Vakit bulabilirsem devamı da var:)