>

Aradığın aslında nedir ki?

Thursday, April 19

Yeni yazı

Yazmıyorum uzun zamandır, günler hızla gelip geçerken yazacak pek az şey kalıyor elimde.

Yapılmış sohbetler, tüketilen lezzetler, giden dostlar...

Yeni gelenler, beklenenler, tanışmalar, yeni tatlar...

Kışa veda bahara merhaba...

Arafta kalanlara merhaba, arafta olanlara ve iki tarafa da eşit mesafede olup da hiç bir yere ait olmayanlara.

Aidiyet duygumu yitireli çok oldu, nerelisin diye sorana verecek cevabım yok. Kabullendiğim veya olmak istediğim bir yer yok. Ya her yer veya hiç bir yer. Sevdiğim onlarca şehir var, hepsi benden uzakta. İstanbul bile benim İstanbul’um değil belki de. İlk geldiğimde kokladığım şehirle bu şehir aynı değil.

Hepimiz değişiyoruz yani.

Küresel ısınmaymış, ülke bölünmeseymiş, birileri yine vahşice cinayetler işlemişler yok yere, otobüs devrilmiş 33 kişi vefat etmiş, binlerce kişi toplanmış ama ne için? Ne için? Cevapsız sorular sormak ve elde var sıfır için.

Hepimiz başkalarını yargılama peşindeyiz, oysa ki aynada kendi yüzümüze bakmaktan bile aciziz belki de. Belki de kendiyle yüzleşmekten korkanlara kolay geliyor eleştirmek. Aslında kendini eleştirdiğini bilmeden.

İstemediğim şeyler var, hızla değişen ve değişmesini istemediğim şeyler. Dünyanın bu kadar süratli kirlenmesine ve insanların birbirinden uzaklaşmasına, kimsenin birbirine saygı duymamasına ve birbirini dinlememesine.. vs vs dayanamıyorum artık. O yüzden aidiyet duygum kalmadı araftayım. Arafın nere olduğu hakkında bile bi fikrim yok.
Oysa ki olmak istediğim onlarca şehir var şimdi: foça mesela, izmire de gidip gelsem, ya da çok alakasız ama san fransiscoya gitmek isteyiverdim birden. Veya adalarda, veya güney afrikada, veya kutupların alakasız bir köşesinde olmak...

2 Comments:

San Francisco?

Yok bosver, daha guzel yerler var gidilecek...

foca ve adalardan bile guzel...arafta kalmak da niye...

yasemin

April 19, 2007 1:36 PM

 

san francisco lafın gelimi, sen bilirsin benim nerede olmak istediğimi?

:)

sabah sabah kızdım yine istanbula yazim dedim. Ama şimdi bunları yazmam, şu anda şehre de insanlara da kızmıyorum artık.

Herkes hak ettiğini buluyor veya bulacak ne de olsa.

April 19, 2007 2:03 PM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTYeni yazıt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">