>

Aradığın aslında nedir ki?

Wednesday, January 17

Babel



Haftasonu V for Vendetta'yi seyretmiş birisi Salı akşamı AltınKüre almış Babil'i seyrederse ne olur?

Babil Altın Küre aldı, evet ilginç bir film denebilir, ama asla bilindik klişelerin dışına çıkmamış. 3 tane hikaye bir şekilde birleşiyor, birleştikleri obje de güya vurgulanmaya çalışlmış ama nedense ben pek kavrayamadım o vurguyu. Nedense yetersiz geldi bana bağlantılar. Ayrıca, Amerikalılar hariç herkesin bir şekilde ezik büzük, pis, cahil ve akılsız olması acaba içinde bulunduğumuz şartlara şükretmemizi sağlamak için miydi?

Zaten film boyunca gerilip, dadıya "Mayyak ne bırakıyon çocukları çölde, veya hatta hiç götürmemeliydin onları" bağırışları, adeta maç seyreder gibi, bir yandan da dünyanın öbür ucuna turistik amaçlı ziyaret yaparken çocuklarını Hispanik bir teyzeye emanet etmiş olan wasplara kızmalar... Bir yandan da merak tabii, acaba ne olacak? Ama garip bir şekilde ben bu filmi sanki bir yerden tanıyorum, lakin çıkaramadım. Adı ile bir bağlantı ise, hiç kuramadım. Ha bir de aklıma takılan nokta, otobüsün tam karşısındaki tepeden sıkılan kurşun nasıl oldu da sağ camdan içeri girdi, fiziksel olaraktan mümkün değil yani. Olsa olsa tepeden, hadi rüzgar falan biraz daha zorlarsak ön camdan girerdi içeri.

Açıkçası ben beğenmedim kardeşim bu filmi. Gidin ödülü yeniden tartışın.

2 Comments:

ben de "aaa tavsiye edecek galiba seyredelim" modunda okumaya basladim postu..:)
lakin seyretmeyelim mi simdi?
yasemin

January 17, 2007 2:09 PM

 

Yasemincan istersen seyret tabii ama çok depresif bi film. Bi de bence gereksiz uzun sahneler vardı. 10 dk süren anlar... Bayar beni, gelemem ben. Yani...

January 17, 2007 2:25 PM

 

Post a Comment

Acaba neyle ilgili:

Create a Link

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTBabelt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">