>

Aradığın aslında nedir ki?

Monday, November 13

Krep hamuru dinlenirken (sitede öyle yazıyordu, en az 2 saat dinlenecek!!!) ben de 2 haftadır sürekli yaptığım cevizli ekmeklerden hazırlamaya koyuldum.Hamuru mayalanması için kabıyla birlikte sarıp sarmalayıp kaloriferin üzerine yerleştirdim. Bu arada ben ekmek hamurunu elimle yoğuramıyorum çok yumuşak olduğu için, mikserin kalın-helezonik olan uçlarıyla yoğuruyorum. Sonrasında kahvaltı sofrasının diğer ayrıntılarıyla uğraşırken bir yandan da çayı demledim. Bu arada Cevizli Ekmeğin tarifi de Tarçın'dan, sağolsun. Mayalanan hamura ceviz ve ayçekirdekleri katıp küçük, pofidik ekmekler hazırladım. Parlak olsunlar diye krepten artan bir yumurta sarısı ile ekmekleri cilalayıp fırına attım. Krepten nasıl yumurta artar demeyin, yumurtalarım çift sarılı :)

Kahvaltı sofrası hazır olduğunda tam kıvaında kreplerim ve sıcacık cevizli ekmeklerim ile birlikte güne başladık :)

Öğleden sonra ise yeniden 2 saatlik bir mutfak macerasına giriştim. Pek beğendiğim bir makarna çeşidi olan Fettucini tavuk-brokoliyi küçük deniz kabuğu makarnayla yaptım. Çok basit ve de leziz bir yemek bu. Yanında rokalı salatayla çok sevdiğim bir lezzet.
Onun yanısıra zeytinyağlı pırasa hazırlandı. Bu sezon hiç pırasa yemediğimiz anımsanarak... Ve küçük bir kase yoğurtlu kereviz salatası hazırlandı. Tatlı olarak da Tiramisu yapıldı. Belki yazacak çok şey var ama bi sonraki yazıya kalmış durumda. Blogger sağolsun.

Bu postumu da burada bitirirken, hepinize saygı ve sevgilerimi sunarım.

2 Comments:

Tatlim su makarnanin tavuk brokoli olanindan degil de baska bir versiyonundan bize yapmistin hatiladin mi? Erkan da bu guzel olmus sen de yaparsin artik gibi bir tepki vermisti..ben o makarnalarin icine birseyler doldurarak pisirme konusunda maharetli degilim, seninkiler kadar guzel olmamisti..ben de onu lazanyayla kandiriyorum...
Tantuni yapmasini ogrendim...cok leziz...mutfakta degisik seyler deneyerek geciriyorum gun icinde vaktimin buyuk kismini...onu da sana yazarim bir ara..yehoo ilk yorum benim..

November 14, 2006 8:52 PM

 

Güzelim merhaba,
Size galiba ya ton balıklı makarna yapmıştım ya da şu koskocaman deniz kabuğu şeklindeki makarnaların içine kaşar-parmesan doldurup fırınlamıştım hangisini diyosun ki acaba?


Neyse, malesef Türkiye'de henüz koskoca deniz kabuğu makarnasından bulamadım. Ne kadar pratik ve güzel bi yemek şeysiydi halbuki.

Yalnız lazanya bence tüm makarnalara bin basar, sen zoru başarmışsın. Bis de isteriss:)

Tantuni Mersin'in dürümü di mi? Bizim okulun orda vardı Tantunici, çok leziz bişiy hakikaten. Bize de yapar mısın? yapması zor mu? Ben de öğrnebilir miyim sence?

Şu sınav şeysi geçsin İzmir'e gelmek istiyorum ben, çok özledim İzmir'i:)

Öperim.

November 15, 2006 8:44 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">