>

Aradığın aslında nedir ki?

Monday, November 6

Atatürk - Cumhuriyet - Ahmet Hamdi Tanpınar - Mikrokredi ve Nobel Barış Ödülü (1)

Öncelikle büyük Atatürk'ün "Ey yükselen yeni kuşak, gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak olan sizsiniz." deyişini hatırlatmak istedim. Nicedir yitip giden söz hazineleri arasında, eski bir sandıkta anlamını kavrayacak birisini beklemekte olan sözünü... Bellki ki kavramlar hakkında düşünmekten ziyade konuşuyoruz. oysa ki "İki düşün, bir konuş." geleneğine edeple bağlı kalmış bir neslin devamıyız biz.

Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Beş Şehir isimli eserini okuyordum. Erzurum ile ilgili bölümde doşalırken aşağıdaki parağrafta durakladım. Düşündüm, kaldım.

“......Cinisli ihtiyarla küçük kızın bende uyandırdığı hayallerden kurtulamıyorum. Kendi kendime “İstinat noktasını bulamadıktan sonra, kuvvet, hatta manivela neye yarar?” diyorum. Bu nokta insanoğlunun iyiye, güzele olan kabiliyetlerinden başka ne olabilir? Bu kabiliyetleri hayatta üstün kılacak bir dünyayı aramalıyız. Türkiye bunu en iyi şekilde başarabilecek mevkide. Henüz yolun başındayız. Geniş ve hür bir vatanımız var. Milletimiz de çok kabiliyetli. Ona, içinde kendisini gerçekleştirecek büyük, planlı bir iş hayatını açmak lazım. Cumhuriyet, yirmi yıldan beri birçok şeyler yaptı. Şartlar düşünülürse bundan daha büyük başarı olamaz. Yedi cephe artığı bir avuç okur yazarla işe başladı. Şimdi yurdun istediği yerine bilgili adam, teknik adamı yığabiliyor. Şimdi hayatı daha vuzuhla fethedebilecek durumdayız. Realiteyi daha yakından, daha iyi görüyoruz. Bu görüşü planlamak lazım.”

Cumhuriyet’in kurulmasından 20 yıl sonra yazılmış olan bu satırlar yalnız aydın ve bilge bir insanın görüşlerinden ibaret olmayıp sanıyorum ki derin düşüncelerin ve uzun sohbetlerin meyvesidir. Vizyon sahibi bir adamın cümleleridir.

0 Comments:

Post a Comment

Acaba neyle ilgili:

Create a Link

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTAtatürk - Cumhuriyet - Ahmet Hamdi Tanpınar - Mikrokredi ve Nobel Barış Ödülü (1)t> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">