>

Aradığın aslında nedir ki?

Friday, June 23

Toplumsal afazi

Postumu okumadan evvel, Yüzbaşı Hakim Önünde: http://www.milliyet.com.tr/2006/06/23/son/sontur05.asp adresindeki haberi okumanızı rica edeceğim.

Afazi için bkz. afazi

Yanlış bulduğum ilk konu medyanın bu konudaki tavrıdır, haberi servis ederken kullandığı çirkin formattır. Tıpkı "Ata .... eden mühendis " başlıklı haberde olduğu gibi, linkini verdiğim haberin başlığı da gayet rencide edici ve mantıksal bütünlüğü olmayan bir başlıktır. Suçu işleyen kişi bütün sıfatların haricinde önce:bireydir. Mesleği suç ile ilişkilendirmek sadece magazin güdüleri ve reyting amacı ile açıklanabilecek bir sorumsuzluk bence.

Medyanın ve toplumun (ki toplumu ne yönlendiriyor acaba? Sonra da utanmadan aynı medya topluma "Koyun" diyebiliyor, hangi yüzle!) yanlış tutumu yüzünden bir adam kendisini saçma sapan nedenler öne sürerek savunma hakkını bulabiliyorsa ve bu yüzsüzlük hala medya tarafından kullanılabiliyorsa toplumsal bir kavram kargaşasının hüküm sürdüğü yargısını çıkarmamız pek de zor olmayacaktır. Kavramlar, sesler havada uçuşuyor, kapan bir şeyler kaptığını sanıyor ama anlamsal bütünlülük yok. Dahası, benim söylediğim sözün başkasında karşılığı yok. Toplumsal bir afazi....

Eğer bu haber: "Tecavüz ile suçlanan adam hakim önünde" şeklinde servis edilseydi ne gibi bir kayıp olurdu? Hatta konunun ilk gündeme geldiği noktadan beri bu adamın mesleği sürekli ikinci planda tutulup kişiliği üzerine yoğunlaşılsaydı acaba zanlının tutumu yine aynı şekilde olur muydu? Yine kendini "Aslında Silahlı Kuvvetlerin imajını zedelemek için beni kullanıyorlar." şeklinde savunur muydu?

Farz edelim ki bu adamın mesleği: kaportacılık. O zamanda "Oto sanayi sitelerinin imajını zedelemek için bana iftira atıyorlar" mı diyecekti yani?

Hadi onu bırakalım, bir yüzbaşının yüz kızartıcı suç işlemesi TSK'yı nasıl olur da yıpratır, yani yıpranmak ve yıpratmak bu kadar kolay mı? Hem yıpranmak ne demek? Toplumsal afazinin cevabına mani olduğu sorularımla bir başımayım. Zanlı eylemi bırakmış, suçu bırakmış hemen mesleğin, sıfatların, perdelerin arkasına sığınıyor. Ne var ki, onurlu ve vatanı seven bir subay olmak, psikolojisi bozuk bir sapık olmanın tam zıttı değildir. Bir kişi vatanını çok severse, ve bu kişi aynı zamanda subaysa kesinlikle sapık olamaz şeklinde bir ön kabul hem yanlış hem de saçmadır. Neden olmasın? Sıfatların, nitelemelerin sıyrıldığı yerde, önünde sonunda o da insan değil mi?

Eminim ki bu adamda "TECAVÜZ" fiilinin anlamsal karşılığı bile yoktur.

5 Comments:

merhaba

bu olaya bende çok üzüldüm,olayın toplumsal boyutunu güzel ifade etmişsiniz.

berfin

June 24, 2006 9:24 AM

 

Bazi tanidigim insanlar gazetedeki yorumun aynisini yaptilar...buna bir anlam verememekle birlikte analiz ve yorum kabiliyetlerini onlara verecegim cevapla gelistiremeyeceklerini, yasca benden buyuk oldugunu ve esinin de ayni meslegi paylastigini dusundum ve sustum.

Ve bu bende soyle bir his uyandirdi: Eger bir blog page'im olsaydi rahatlikla ben de fikirlerimi soyleyebilirdim...:) demokrasi....

Yasemincan

June 29, 2006 7:17 AM

 

gazetedeki yorumun aynısını yapanlara oha diyorum, yuh diyorum, medya koyunu vs. diyorum. TV denen alet babamız mı ki bu kadar güveniyoruz deli miyiz neyiz anlamadım?

June 30, 2006 9:53 AM

 

Very nice site! format playstation 2 memory card Mood stabilizer neurontin

February 05, 2007 8:23 PM

 

Looking for information and found it at this great site... http://www.jean-jackets.info Golf management schools in arizona Bed and breakfast cosenza Honda company profile provigil 944s porsche

April 24, 2007 1:44 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTToplumsal afazit> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">