>

Aradığın aslında nedir ki?

Monday, May 22

Finalin ardından

Cumartesi akşamı yeşil eriklerim ve battaniyemle oturup Eurovision finalini seyrettik.

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim, yarı finalde Finlandiya ekibi çıktığında ben koltukta yarı uyur vaziyette idim ve birden irkilerek ayıldıydım. Korkudan tabii... O esnada hangi ülke olduğunu göremedik ve muhtemelen Finlandiya'dır bu, Vikinglerin torunları yorumunu yapmıştım. Harbiden de öyleymiş, neyse. Eşim zat-ı muhterem şarkıyı beğenmiş ve genç oylarını toplayabileceğini belirtmiş idi. Ben de "Toplarsa toplasın, bana ne. Nasıl olsa biz asla dereceye giremeyeceğiz bu sene " demiş idim. Benim yorumumun ümitsizlikle bir alakası yok idi, iyi bir iş iyi sonucu hak eder. Vasat bir iş ise vasat bir sonuç almaya mahkumdur. Aşikar bir neticeyi baştan kabullenerek hezimet yaşamadık hiç olmazsa.

Ne diyordum, cumartesi akşamı final yarışmasını seyrederken çok eğlendim. Genelde kaliteli parçalar, eğlencelik bir seyir vardı. Açıkçası Finlandiya'nın birinci olmasını ummuyordum ama ilk 5 içerisinde şans vermiştim. Mümkün olduğunca popumsu bir tını zerk ettikleri hard rock parçaları korkunçtu, ekrana bakmadan dinleyebildim:) Benim birincim Bosna idi. Bu arada bütün vokaller parçalarını dansları ve performansları eşliğinde seslendirirken Sibel hanımın adeta kazık yutmuşçasına dikilmesi beni hayal kırıklığına uğrattı. E üstünde 5 kilo kristal varmış , ondan kımıldayamamış demesin kimse. Ekrandan kristallerin kilosu ölçülemiyor, biz gördüğümüzü değerlendirebiliyoruz.

Sonuçlar açıklanınca kendi değerlendirmemi yaptım. Metal sever arkadaşlar alınmasın ama insancıl olmayan herşeye karşı tepki duyarım ve tepkimi çekinmeden dile getiririm. Metal müziği ve ruh emen her türlü melodi-görüntüyü hiç de insancıl bulmuyorum. Finlandiya'yı birinci yapan genç oylarıdır ve bu da Avrupa gençliğinin insancıllıktan nasıl da uzaklaştığının göstergesidir. Ruha ferahlık veren ve dinginlik sağlayan bir müzik yerine karanlık koridorların ve dar mahzenlerin rutubetine sığınmayı aklım almıyor. Lütfen tepkimi yanlış anlamayın, sadece bu ülkenin demokratik platformunda, internetin sonsuz boşluğunda kendi düşüncemi dile getiriyorum.

1 Comments:

müzik çok hoş olmuş ama ben çıkaramadım kim bu?

berfin

May 25, 2006 9:23 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTFinalin ardındant> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">