>

Aradığın aslında nedir ki?

Thursday, May 4

Ben Eskiden Küçüktüm


Sahne tozu, insanın bir kez soluğuna kaçarsa bir daha iflah olmaz o insan. Sahneler, hikayeler, anılar, Mercan Dede'den müzikler, Anton Çehov, göz altına çekilen kara kalem... parça parça ama kendi içinde bütünlüğü olan bir çok anı vardır tiyatro sahnelerinde.

Zamansızlık denizi bu... Hem dündesin hem yarında, ya da hiçbir yerde değilsin, ne de hiç bir zamanda. Kendin asla değilsin, iflah olmamak bu mu acaba? Kendin olmak istemezlikten mi bunca kılık, yoksa kendini bunca bilmekte midir bütün marifet?

Çok istediğin halde yapamadığın şeyler, ve az istediğin halde hep arkasından koştuğun hayaller. Hayat bir sarkaçsa şayet, bu ikisi arasında gider gelir. Ne var ki değersiz şeylere meyyaldir sarkacın bir tarafı, dengesi de bozulmuştur, hep o tarafa yakın gider, gelir.

Kaçmak çare mi? Kaçarsan seni bulmaz mı kaçtığın hayallerin, yüzüne hüzünlü hüzünlü bakmaz mı?

----------------------------------------------------------------

Salı gecesi bir oyun seyrettim Ali Poyazoğlu'ndan. Monolog idi ekseriyatı, ve de pek eğlenceli, pek komikti. Anılar vardı serpiştirilmişti sahnenin sağına soluna. Anılar gülünçtü. Sonrasında anıları öğütüp sahne tozuyla karıştırdılar ve bize, seyircilerin üzerine üflediler kendi rüzgarlarının gücüyle. İçim cız etti, sahne tozundan kaç kaçabildiğin kadar, yine gelip seni buluyor işte.

Ali Poyrazoğlu 5 yaşında, yemek masasının kadife örtüsünü perde yapmış, kendisine köpek kuklası dikip "Bıdık" koymuş kuklanın adını. İlk temsillerine öyle başlamış.

Yeşil kabare, Huysuz Virgin'in belki de komedyenliğe attığı ilk adımlar, Uğur Yücel, Müjdat Gezen... Yeşil'e Zeki Müren'in konuk olduğu gece... İsmet Ay'a hediye edilen tablolar:) Yunanistan'da geçirilen 3 ay. Hepsini dinledim, Ali bey konuştu ben dinledim, güldüm, karlar yağdı hüzünlendim. Parça parça sahne anıları döküldü kalbimden, bohçaladım, kaldırdım onları yerine, kilitledim bir daha dökülmesinler diye.

Bu arada haftasonu Ankara'dayım. Küçük kardeşler savulun ben geliyorum, canım arkadaşlarım koşun sizi görmeye geliyorum:) (Yalan, eşim KPDS'ye girecek!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTBen Eskiden Küçüktümt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">