>

Aradığın aslında nedir ki?

Monday, April 24

Odadan Çıkış Oyunları ve garip havuçlu tatlı

Bu aralar takmış durumdayım, odadan çıkma oyunlarına, adamcıkları kurtarma oyunlarına sardırmış durumdayım. Ne olacak bu halim? Soruyorum, ey bu oyunları kodlayan kişiler, derdiniz neydi sizin Allah aşkına?

Bu derdimi paylaşmak ve azaltmak için de bir adres vermek istiyorum. Eğer siz de bu tarz nesne bulma, ipucu çözerek odadan çıkma oyunlarından hoşlanıyorsanız buraya bakabilirsiniz. Ben İngilizce istemem derseniz, buraya da bakabilirsiniz.

Haftasonu havuçla değişik bir deneme yaptım. Daha çok 2 yaşındaki bebeklere mamalar ayarında olmasına rağmen bana, yıllar önce samimi olmadığım bir arkadaşın annesinin yaptığı ve utanıp tarifini isteyemediğim tuhaf ve leziz şeyi anımsattı. Belki bunun bir adı vardır ama ben bilmiyorum. Hikaye şu şekilde gelişti efendim: Buzdolabında 4 adet havuç bulmuştum. Bu 4 havucu yıkadım, soyup rendeledim. Sonra küçük tavada 3 çorba kaşığı şeker ekleyerek ateşin üstünde çevirdim. Suyunu bıraktı ve söndü havuçlar. Derin ve büyük bir kaseye bir paket (tekli paketlerden) petit-beurre bisküvi ufaladım. Havucu bisküvilerin üstüne boşalttım. Yarım çay bardağı kadar iri çekilmiş ceviz ve bir avuç kuru üzüm ekledim. Bir de 4 tane, güneşte kurutulmuş doğal kayısı ekledim tavla zarı şeklinde doğrayarak. Sonra bunları bir güzel karıştırdım. Öyle ki, havuçla bisküviler birbirlerinde fani oldu. Un helvası kıvamına dönüştü. Sonra bastıra bastıra üstünü düzelttim, üzerine hindistan cevizi serptim. Biraz da çikolata sosu süslemesi yaptım. Bu kadar. Tadı güzeldi. Ama asıl bu akşam bakmak lazım tadına, dolapta bekliyor zat-ı şahaneleri...

Herkese mutlu ve sendromsuz pazartesiler dilerim.

2 Comments:

bu tatlının adı: havuç tatlısı:)) can arkadaşım Bezen'in (Hindistan Cevizleri) en favori tatlısıdır. o, üzerine krem şanti ve çukulata sosu ile ikram ederdi..
eline sağlık. ben de sade kek yaptım hafta sonu:(( evde malzeme sadesine yetti anca.. hafta sonları canım bir tatlı çekiyor öyle böyle değil:))

April 24, 2006 1:37 PM

 

Evet ben de o haftasonu tatlı yemek isteme psikolojisini hala çözemedim. nedense dolapta havuçları bulduğumda aklıma ilk gelen tatlı bişeyler oldu, salata değil...

Demek adı havuç tatlısıymış, hmm aklın yolu bir derler. Dün akşam da tadına baktık, bisküvisi bence fazla olmuştu. Bir daha yaparsam havucu artıracağım.

Afiyet olsun:)

April 25, 2006 8:06 AM

 

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTOdadan Çıkış Oyunları ve garip havuçlu tatlıt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">