>

Aradığın aslında nedir ki?

Wednesday, March 8

Çikolatalı puding

Dün akşam koşa koşa işten çıkarken şemsiyemi unutuvermişim. Bu gerçekle çılgınca yağan yağmurun altında kaldığımda yüzleştim. Gerçek soğuk ve ıslaktı, yeşil kaşe kabanımdan damlıyordu. Hızlı hızlı metroya ulaştım. Islaktım. Otobüse bindim, ıslaktım.

Ve evet yine her zamanki gibi Levent'te ışıklarda sarı ışığa rağmen yolun ortasında duran, kendisine kırmızı yandığında da hala yolun ortasında olan ve dolayısıyla geçiş hakkına sahip kişilerin geçememesine neden olan, 1 dakikayı kendine kar sanıp bize 15 dk ya mal olan o saygısız öküzlere kızdım. İçimden arabalarının camını indirmek geldi yaa. 3 dk yeşil ışık yanıyor o tarafta, bizim otobüsün çıkmaya çalıştığı yerde yeşil ışık süresi 1 dk bile değil. Bırakın geçelim niye sarının yandığını göre göre yolun ortasına gidiyorsunuz. Belli zaten ilerlemeyecek önünüzdeki trafik, tıkanmış. OOOF OF.

Otobüste ıslak ıslak kitabımı okudum. üşüdüm. Eve gittiğimde de ıslaktım. Isındım, yemek yedik. Yemekleri ısıtırken bir yandan da eşime puding yaptım. Hayır, hazır puding yapmadım. Ben genelde kullanmam zaten hazır krema, puding vs. Tarif basit aslında.
1 yumurta,
3 yemek kaşığı un (nişasta da olur, bende yoktu),
3 yemek kaşığı kakao, biraz portakal kabuğu rendesi,
1 paket vanilya,
5-6 yemek kaşığı toz şeker ve
4 su bardağı süt.

Önce şeker, süt ve vanilya hariç bütün malzemeleleri puding yapacağımız kabın içinde karıştırıyoruz, sonra yavaş yavaş soğuk sütü ekleyip homojen kıvama gelene kadar karıştırıyoruz. sonra ocağa...
Koyulaşana kadar orta ateşte karıştırarak pişiriyoruz.
Göz göz olmaya başlayınca şeker, portakal kabuğu rendesi ve vanilyayı ekliyoruz.
Birazcık fokur fokur oluyor ve altını kapatıyoruz.
Kaseleri ısıtıp yavaş yavaş pudingi kaselere paylaştırıyoruz.
Bu pudingi daha koyu kıvamlı yaparak pasta kreması olarak da kullanabilirsiniz. Görüldüğü gibi içinde yağ yok:)

Toplam 4 kase puding çıktı. Bizimki, 3 kaseyi akşam Barcelona-Chelsea maçını seyrederken yedi. Anlamadığım bir nokta var, eşim Amerikanya'da futbol sevmez idi. seyretmezdi, hatta biz daha çıkarken de sevmiyordu. Şimdi ne oldu anlamıyorum, hiç bir maçı kaçırmıyoruz. Çevre diyelim bari. Öyle işte.

Neyse, ben yemek günlüğü yazarı değilim ama hazır pudinglere karşı durmaya çalışan bir insan olarak bu tarifin en fazla 15 dk. aldığını söyleyebilirim. Değer mi o kadar katkı maddesini vücudumuza sokmaya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
z_post_title="<$BlogItemTÇikolatalı pudingt> d="stats_script" type="text/javascript" src="http://metrics.performancing.com/bl.js">